zondag 7 juni 2009

another day at the office.. suprise!!

Dit weekend kwam ik tot een nieuwe ontdekking.. God's timing is suprising!!
Aan de hand van een aantal verhalen is dit goed duidelijk te maken:

(Hand. 3) De man die al zijn hele leven lang verlamd was, en bedelde naast de Beautiful Gate, werd, opeens op die dag, genezen. Die man stond 's ochtends niet op (zou sowiso al raar zijn als een man die verlamd is 's ochtends kan opstaan) die dag met de gedachten:,,Vandaag trek ik mijn mooiste vodden aan.. ik zet de champagne alvast klaar, want vandaag wordt het feest: IK GA VOOR HET EERST LOPEN!! Nee, die dag werd hij wakker, liet zich brengen naar de poort, en ging als "another day at the office" weer zitten bedelen. DIE dag werd hij genezen!

(Hand. 9) Saulus leeft al een poosje een radicaal leven voor God, tenminste dat denkt hij.. niet vanuit relatie, maar vanuit religie, wilt hij God dienen. Hij denkt er goed aan te doen om de leerlingen van Jezus te vervolgen, en dat doet hij! Op zomaar een dag.. reed Saulus (later Paulus) op zijn paard met zijn matties tot er opeens een fel licht verschijnt en God Saulus (even later Paulus) bij zijn lurven pakt.. vanaf dat moment veranderde het leven van Paulus (eerder Saulus) radicaal 180 graden de andere kant op.

(Luc. 5) Dit is echt een grappig verhaal. Simon (later Petrus).. werkt in de vis-industrie.. na het kijken van de serie: Deadliest Catch heb ik de conclusie getrokken dat vissers geen mietjes zijn. Simon (later Petrus) heeft samen met zijn harde collega's een hele nacht gevist.. en niks gevangen. Ik vermoed dat ze aardig chagerijnig en moe waren en aangezien we nergens in de bijbel lezen dat asperines toen al bestonden/geschapen waren, hadden ze vast ook wel hoofdpijn. Eenmaal terug aan land is het werk nóg niet klaar, want ze moesten de netten nog spoelen.
Alsof dit allemaal nog niet genoeg was, komt er ook nog een of andere Mafkees (later de Weg en de Waarheid) aanlopen met een grote groep mensen achter zich aan.. een groep mensen als gezelschap was het op één-na-laatste waar Simon (later Petrus) op zat te wachten. Het laatste waar hij op zat te wachten was dat die Mafkees (later het geslachte Lam) HEM zou komen lastigvallen.. maar toch gebeurde het. De Mafkees loopt naar ZIJN boot toe, gaat er vervolgens ook nog eens in staan.. en dan vraagt Hij ook nog eens of hij Hem even stukje het meer wil opnemen. Ik vermoed dat Simon (later Petrus) een erg lang lontje had, aangezien het feit dat hij dit ook nog eens doet.. (hoewel we nergens in de bijbel vinden dat lontjes toen al bestonden).
Oké, dus Simon (later Petrus) pakt al zijn netten weer in die hij eigenlijk nog aan het spoelen was.. zijn vrouw belt hem op:
,,Hee Simmie van me (later Pimmie), hoe is het vissen gegaan? Heb je veel gevangen? Ey ik zit hier met twee jankende kinderen en we willen eigenlijk wel gaan eten zo.. je gaat het toch niet laat maken hea!?"
,,Hee schatje.. uhm.. nou.. de band van de boot was lek, dus het duurde ff voor we het meer op konden.. enne tegen die tijd was al het vis er al uit gevist door de buurman.. dus ik heb eigenlijk niet zo veel gevangen.. maar ik kon er echt niks aan doen hoor.. enne.. ik kom zo snel mogenlijk naar huis nadat ik mijn Passagier (later de hoogverheven Heer) weer gedropt heb."
,,WAT!? JE HEBT HELEMAAL NIKS GEVANGEN!? EN HOE DENK JE DAT IK DE KINDEREN DAN.."
,,Sorry lieverd ik versta je niet.. ik ga net een tunnel in.. *piep piep piep* en hij zet snel zijn telefoon uit.
Simon start zijn buitenboordmotor en vaart een stukje het meer op. Ik vermoed dat hij toen héél chagerijnig voor zich uit heeft zitten kijken en zo vervelend mogenlijk met zijn voet ging tikken.
EINDELIJK is mr. Mafkees (later de Overwinnaar) klaar.. Simon (later Petrus) start alvast zijn motor en draait de lachgasinjectieflessen alvast open, in de hoop dat hij eindelijk zo snel mogenlijk weer terug kan varen. Maar mr. Mafkees (later de Zaligmaker) zegt tegen hem:,,Hee vaar nog even wat verder het meer op, naar dieper water en gooien jullie je netten uit om nog wat vis te vangen." Oké DIT is het punt waar het Simon (later Petrus) allemaal niks meer uit maakte.. Hij ziet zijn kans om zijn collega's te pakken, gaat staan en roept naar zijn collega's, die hem de hele tijd aan het uitlachen waren, die nét klaar waren met hun netten spoelen ,,Hee yo!! Kom ff hier heen, deze Gast (later the One on the throne) wilt dat we hier verderop nog eventjes gaan vissen.. kommaar jongens.. ja pak je netten maar weer in.. we gaan nog lange niet naar huis!! HAHAHA!!!"
De rest van het verhaal ken je.. Ze vissen de netten zó vol dat ze bijna scheuren, en de boten bijna zinken.. Simons leven (later Petrus) veranderde op die dag radicaal.

Ik vermoed dat Jezus gelijk had toen Hij zei dat Hij als een dief in de nacht terugkomt. Misschien is Hij al terug voor ik op " bericht publiceren" kan klikken. Gods timing is suprising. You may have "another day at the office" maar wat God doet, brengt, bewerkt, begint zal verassend zijn!

This might be your day.. are you opened for Him to do stuff?

5 opmerkingen:

Lisanne zei

Wat een tof stukje zeg!! Leuk gedaan.

Matt zei

Haha

Unknown zei

Matt youre the bomb men,
Gods timing IS suprising!!
Love you bro...

Pat

Ben zei

I like the style... je dingt naar functie van Hakawati, verhalenverteller.

Matt zei

haha ik ben er net achter gekomen dat dit verhaal, deels, van geen kant klopt! wanneer de netten volgevist worden is NADAT Jezus gekruisigd is.. niet er voor, de discipelen kenden Jezus al lang =P

ey jullie hadden het ook niet door!!